Vi har valt att göra vår webbutik så bekväm som möjligt att använda för våra kunder. Vår förhoppning är att du som kund ska känna dig trygg och säker när du handlar hos oss. Kom gärna med synpunkter på vår webbutik via vår e-postadress info@artbylovland.se
Försäljning av våra produkter sker till privatpersoner, företag inom Sverige. Även till återförsäljare, ta kontakt med oss via telefon eller e-mail. Vid försäljning till utlandet ber vi er kontakta oss via vår e-postadress info@artbylovland.se
Art By Lovland följer Konsumentverkets rekommendationer, se: www.konsumentverket.se
Beställning
Beställningar görs i första hand genom vår hemsida. Uppstår det några problem, går det bra att kontakta oss via e-post eller ringa oss. En orderbekräftelse skickas sedan till din angivna e-postadress. Beställningen är bindande.
Minsta beställningsvärde 100:-.
Bedrägerier eller försök till bedrägerier polisanmäls.
Kunduppgifter
De kunduppgifter som lämnas används enbart till Art By Lovland eget register. De lämnas endast vidare till vår samarbetspartner för betalningsbevakning.
Det är viktigt att alla kunduppgifter är korrekta för att vi ska kunna garantera en säker leverans. Det är också viktigt att din e-postadress lämnas för att vi ska kunna meddela ev. problem som kan uppstå i samband med en beställning.
Betalningssätt
Förskottsbetalning eller via Payson.
Priser
Alla priser anges i svenska kronor, inkl. moms, 25%.
Returneras paket till oss pga av kunden inte hämtat ut sitt paket, tillkommer en fraktkostnad på 100:- om det skickas på nytt till kunden.
Leverans
Alla leveranser inom Sverige sker via DHL Service Point. Vi levererar inom 3-10 dagar efter beställningen, med reservation för förseningar som orsakas av DHL. Vi reserverar oss för att vissa produkter tillfälligt inte finns i lager. Vi skickar i så fall varorna så fort de kommit i lager, utan att någon extra avgift tillkommer.
Transport
Om varorna skadas eller kommer bort under transporten är Art By Lovland betalningsansvarig. Du måste dock meddela oss via e-post eller telefon inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort när den återsänds så är du betalningsansvarig.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen, rätt att returnera beställda, felfria varor utan att ange en anledning till detta. Meddelande om detta lämnas så snart som möjligt till oss via e-post eller telefon. Dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Observera att reklamationen godkänns bara, om den gjorts efter våra instruktioner. Därför är det viktigt att du kontaktar oss för vidare instruktioner. De returnerade varorna ska vara i oanvänt och oskadat skick. Du står själv för returportot. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav.
Reklamation
Skulle du få en defekt eller felaktigt levererad vara, ber vi dig kontakta oss omgående, via e-post eller telefon, dock senast inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Vi ersätter dig med ny vara, förutsatt att varan finns i lager. Kan vi inte ersätta varan, görs en återbetalning av kostnaden för denna vara. Men innan ersättningsvara eller återbetalning sker måste den felaktiga varan vara returnerad till oss, kontrollerad och godkänd av oss.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, felaktiga uppgifter.
Vi reserverar oss för att en viss färgförändring kan uppstå på bilder och varor som visas på vår hemsida.
Force Majeure gäller.